2013. szeptember 23., hétfő

Workshop

Először az előtte való napok eseményei:
Írtunk dolgozatot kommunikációból, és most kijavítva visszakaptuk őket. Kettőt is. És beadandó feladat is volt. Azt hittem értem a dolgokat, le is írtam a legjobb tudásom szerint (saját szavaimmal, az én értelmezésemben) a kérdésekre a válaszokat. A tanár értékelése egy hatalmas kérdőjel volt, plusz a beadandómba beleírta, olvassam át a biztonság kedvéért még egyszer a könyvben az idetartozó fejezetet, és nézzem át a prezentációkat is, amiket órán vettünk. Sajnos ezzel az a baj, hogy elolvasom én nagyon szívesen még 5-ször is akár, de számomra ugyan azt fogja jelenteni az adott fejezet. Az ismeretlen szavakat lefordítottam, és még órán rá is kérdeztem arra a részre, ami nem volt tiszta, és ennek ellenére mégis valamit félreértelmeztem.
Őszintén kezdtem elveszíteni a motivációmat, egészen a Workshop-os csütörtökig. Azt pontosan nem tudom mit jelent a workshop (Itt minden szakon mást. Tibiék a gépész mérnök szakon fenyőfát faragtak fémből [nem ám két kézzel, hanem hatalmas fémvágó géppel] és hegesztettek névtáblát), nekünk csapatokat kellett alkotni, vegyesen a 3 marketinges osztály. Majd az első feladat az volt, hogy ismerkedj össze jobban a tagokkal. Részletesebben: tanulj meg 3 mondatot az egyik, vagy akár több csapattársad nyelvén. Én litvánul és dánul is tanultam (Itthon előadtam a litván Jonasnak a tudásomat. Azt mondta olyan voltam, mint egy öt éves, aki még nem tud ragozni helyesen.)
A három mondat:
Az én nevem Tünde.
21 éves vagyok.
Magyarországról jöttem.
Mivel nekem sem jelent sokat, ahogy “rendesen” kell mondani, ezért leírom nekem hogyan kellett, az egyes mondatok mögött zárójelben.

Dán verzió:
Mit navn er Tunde. (Mit náon el Tünde)
Jeg enogtyve år gammel. (Já enotyüve ol gámel)
Jeg kommer fra Ungarn (Já kommá frá Ungárn)

Litván verzió:
Aš esu Tiunde. (Ás ászu Tünde)
Man yra dvidešimt vieneri. (Mán irrá dviddesimt vínner)
Aš esu iš Vengrijos.(Ás ászu is Vengriüsz) -> Igen. Ez Magyarország neve litvánul. Fergeteges!


Aztán a képzéssel kapcsolatosan kellett kérdésekre válaszokat adni, egyénileg, és csoport szinten is. Majd ebből egy nagy plakátot kellett készíteni, hogy mindenki láthassa minden csoport javaslatát. Tetszett, hogy a tanárok ennél a résznél kimentek, és egy ötödéves, szintén marketinges hallgató vezette a foglalkozást, hogy egy percig se érezzük azt, bármilyen következményekkel jár az, hogy ha "panaszkodunk". Maximum annyi történik (ami elvégre a cél), hogy a problémás részeken megpróbálnak változtatni, esetleg orvosolni, megszüntetni. Végig arra biztatott, hogy azt írjuk, amit valójában gondolunk és ne azt, amiről azt gondoljuk elvárják, hogy írjuk. Értitek?
Később újabb csapatokra bontották a társaságot: új emberek, új feladatok. Készíteni kellett valamit (táncot, dalt, posztert, AKÁRMIT), ami a marketing management szakra emlékeztet, azzal kapcsolatos. Mi egy brainstorm plakátot hoztunk össze. Középen MM, mint a képzés rövidítése, és körberajzoltuk olyan kis ábrákkal, ami szerintünk a marketing világával összefügg. Például a szociális weblapok, mint a face (F-betűs logot rajzoltam), vagy a média (hagyományos lábas-antennás-dobozos TV, benne egy felirat: CNN), de akár a globalizáció is szerepelt a plakáton (földgömb. ötletes, mi?). A többi csapat még nálunk is kreatívabb volt. Az egyik ilyen csoport készített egy puzzle-t. Minden egyes kis puzzle kockán volt valami, ami alkotóeleme a marketingnek. Azt mondták, mi mind egy-egy ilyen kis alkotó elem vagyunk, de együtt, egy hatalmas kirakóst alkotunk, akik összekapcsolódnak a kis füleikkel. Irtó jópofa ötlet! Voltak vállalkozóbb szelleműek, akik táncoltak, és akadtak akik énekeltek. A lényeg az volt, hogy jól éreztük magunkat, és kicsit közelebb kerültünk egymáshoz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése